• Gratis brev levering
  • Du har alltid åpent kjøp i 90 dager
  • Rask levering

Ingen tollgebyrer eller andre avgifter vil bli lagt til, les mer her

 Gratis brev levering!

 90 dagers åpent kjøp

Ingen tollgebyrer eller andre avgifter vil bli lagt til, les mer her

1 Generelt 

1.1

Disse generelle vilkårene («vilkår») gjelder når du som kunde («du») utfører en bestilling via www.skalhuset.no, og tilhørende sider («hjemmesiden»). Avtale inngås mellom deg og Lowwi AB, organisasjonsnummer: 556881–‘9238 («SkalHuset»). Annen informasjon om SkalHuset samt kontaktopplysninger vises på hjemmesiden.

1.2

SkalHuset godkjenner ikke, i henhold til svensk lov, kredittkjøp til personer under 18 år. For å kunne bestille på hjemmesiden må du ha fylt 18 år. SkalHuset forbeholder seg retten til å i enkelte tilfeller nekte eller endre bestillingen din (for eksempel dersom du har oppgitt feilaktige personopplysninger og/eller har betalingsanmerkninger).

1.3

SkalHuset reserverer seg mot sluttsalg samt eventuelle bilde- og skrivefeil på hjemmesiden, som for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller tekniske spesifikasjoner, feilaktige priser samt prisjusteringer eller feilaktig lagersaldo. SkalHuset forbeholder seg retten til å korrigere samt oppdatere feilaktig informasjon når som helst.

Observer at presse-/produktbildene som brukes på hjemmesiden kun gir en indikasjon på hvordan produktene ser ut. På grunn av lyssetting, produksjonsmaterialer og innstillinger på bildeskjerm kan farger og nyanser skille seg noe fra bilde til fysisk vare i dagslys. Dette gjelder for eksempel nyanser av sølv og gull til lysere farger som champagne eller beige. Vi etterstreber å bruke bildemateriale som på best mulig måte gir et så realistisk bilde av produktet som overhodet mulig. Kun et fåtall bilder er retusjert for å speile virkeligheten på best mulig måte.

I noen tilfeller kan design av spesifikke varer skille seg noe fra produktbildet. Dette kommer av at produsenter utvikler produktene sine kontinuerlig og iblant justerer detaljer under produksjonsfasen. Et godt eksempel på dette er skjermbeskyttere som i enkelte tilfeller har heldekkende beskyttelse til mobiletelefonens kameraoptikk i stedet for en åpning. Kvaliteten på produktet er imidlertid alltid likeverdig eller forbedret.

Alle bilder på hjemmesiden bør utelukkende sees som illustrasjoner. Slike illustrasjoner kan ikke garantere for å gjengi antallet varer kunden mottar, eller varens eksakte utseende.

1.4 

Hjemmesiden og alt innholdet på hjemmesiden eies av SkalHuset eller deres lisensgivere. Informasjonen er blant annet beskyttet gjennom immaterialrettslige og markedsrettslige lover. Produktnavn, varemerker, bilder, firmanavn og grafikk, layout samt informasjon om tjenester, varer og annet innhold får ikke kopieres eller brukes uten skriftlig godkjennelse av skalhuset.no.

2. Bestilling og Avtale

2.1 

SkalHuset.no er registrert i den norske statens VOEC-register. Dette betyr at du som kunde ikke betaler noen tollgebyrer eller andre avgifter når du kjøper fra SkalHuset.

VOEC: 2040263

2.2

Når du gjennomfører et kjøp, samtykker du til våre kjøpsvilkår samt vår integritetspolicy. Dermed samtykker du til at du som kunde har lest informasjonen om personopplysninger og samtykket til bruken av personopplysninger samt cookies, i henhold til SkalHusets integritetspolicy.

2.3

Avtale om kjøp inngås først når SkalHuset har bekreftet bestillingen din og du har mottatt en ordrebekreftelse fra SkalHuset via e-post. SkalHuset anbefaler deg å spare på ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice. Fram til bestillingen din er bekreftet av SkalHuset kan du kansellere bestillingen din. Hvis du kansellerer bestillingen din vil SkalHuset tilbakebetale alle eventuelle betalinger som du eller betalings- eller kredittselskapene har utført i forbindelse med bestillingen.

2.4

Dersom du har bestilt feil produkt eller helt enkelt vil angre kjøpet ditt, bør du kontakte oss umiddelbart slik at vi kan prøve å stanse ordren. Dessverre kan vi ikke garantere at vi rekker å stanse ordren din. Vi anbefaler da at du chatter med oss (her på hjemmesiden, alternativt Facebook Messenger). 

Hvis det skulle være slik at chatten er stengt, kan du sende en e-post til support@skalhuset.se med «Haster – Avbryt ordre» i emnefeltet. Du inkluderer da ordrenummeret ditt og eventuell ytterligere informasjon.

3. Betaling, priser og gebyrer 

3.1 

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi betaling med Walley. Walley samler alle de viktige betalingsmetodene i en og samme løsning – velg mellom direkte bank og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen før du bekrefter kjøpet. Kort- og bankbetaling skjer enkelt uten at du trenger å forlate siden.

Faktura eller delbetaling betyr at du får varene tilsendt hjem før du betaler. Du kan deretter velge å enten betale hele beløpet på en gang eller dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere og vises på fakturaene eller delbetalingsvarselet som sendes til deg. Leveringsmetode samt eventuelle avgifter som legges til vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For å kunne velge faktura eller delbetaling må du oppgi din folkeregistrerte adresse samt leveringsadresse, og du skal ha fylt 18 år ved tidspunktet for bestillingen. Det utføres en kredittsjekk, som i noen tilfeller betyr at det lages en kredittopplysningsrapport. Ved forsinket eller manglende betaling belastes et forsinkelsesgebyr samt en forsinkelsesrente.

På https://www.walley.no/ kan du se alle dine ubetalte fakturaer fra Walley og Collector Bank.

3.2 

Vi tilbyr gratis levering til Norge!

PostNord standard: 0 NOK – Standardalternativet er at pakken sendes som vanlig brev med PostNord (ikke sporbart). Dersom brevet er for stort for postkassen, vil du motta et varsel for å hente brevet ditt på nærmeste postkontor. Kun privatpersoner.

Av sikkerhetshensyn forbeholder SkalHuset seg retten til å endre din valgte fraktmetode for både vår og kundens sikkerhet. Noter at vi aldri vil bytte til et billigere alternativ enn de du som kunde har valgt.

3.3 

Det er veldig viktig at den oppgitte adresseinformasjonen er korrekt. Ved feilaktige adresseopplysninger (som for eksempel feil postnummer) blir det lagt til et ekstra gebyr fra fraktselskapets side. Vi forbeholder oss retten til å belaste deg som kunde denne kostnaden. Gebyr: 250 NOK

For uavhentede pakker sendt til postkontor belaster vi kunden et frakt- og administrasjonsgebyr.

Gebyr privatperson: 150 NOK

4. Levering 

4.1 

Leveringstiden kan variere noe avhengig av hvilket produkt du har kjøpt. Leveringstiden for produktene står på den respektive produktsiden.

Normal leveringstid for produkter som finnes på lager er 2-7 arbeidsdager.

Noen produkter har leveringstid på 3–6 arbeidsdager. Dersom du har bestilt et produkt med leveringstid på 3–6 arbeidsdager, vil ordren din sendes fra oss innen 3 arbeidsdager. Årsaken til den noe lengre leveringstiden er at disse produktene befinner seg på et annet lager. Så snart ordren din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en e-post fra oss.

Hvis du har bestilt en bestillingsvare, står det en foreløpig leveringsdato på produktsiden. Alle bestillingsvarer er markert med et gult informasjonssymbol på produktsiden, i kassen samt i ordrebekreftelsen.

PostNord har leveringstid på normalt 2-7 arbeidsdager. Dette er leveringstiden i henhold til informasjon fra PostNord.

Vennligst noter at avvik som ligger utenfor SkalHusets kontroll kan forekomme, noe som kan påvirke leveringstiden. Observer at disse leveringstidene gjelder fra tidspunktet ordren din er sendt.

4.2 

Dersom pakken skal hentes på postkontor, må du gjøre dette før fristen som er oppgitt i varselet. Normalt skal pakken hentes ut personlig mot gyldig legitimasjon og forsendelses-ID. Du vil alltid motta et varsel som viser hvor og når pakken kan hentes. Varselet skjer via e-post, SMS eller vanlig post.

4.3 

Stopptid utlevering samme hverdag: 

PostNord standard: 16.00

5. Angrerett og åpent kjøp

5.1 

I henhold til angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra du har mottatt varen.

5.2 

Varen må returneres ubrukt og sammen med originalforpakningen. Sørg for at returen din merkes med ordrenummeret ditt og er god pakket inn slik at den ikke går i stykker under transporten. Du som kunde er ansvarlig for at varen ikke skades under frakten samt at varen kommer fram til oss i uendret stand.

Ved anger eller feilbestilling er du som kunde ansvarlig for fraktkostnadene for returen. Du kan selv bestemme hvordan du vil sende produktene tilbake til oss. Du kan sende returen tilbake som et vanlig brev med frimerke eller med sporing. Dersom du trenger hjelp med å returnere produktene anbefaler vi at du kontakter ditt nærmeste postkontor. 

Observer at dersom hvis du som kunde ikke får fraktkostnaden returnert ved en eventuell retur.

Vennligst noter at hvis du som kunde bruker samme emballasje som produktet/produktene kommer i, må du selv frankere emballasjen. Hvis brevet ikke er frankert, tar vi ut et gebyr på 90NOK for våre og Postens omkostninger.

5.3 

Produkter som ikke omfattes av angreretten:

1) Varer som bestilles etter særskilte ønskemål. For eksempel ikke lagerførte varer som bestilles hjem spesifikt etter kundens ønskemål. 

2) Varer med brutt plombering.

3) Varer som ikke kan returneres på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker (for eksempel hodetelefoner).

5.4 

Åpent kjøp gjelder innen 90 dager fra du har mottatt leveransen. For å kunne benytte deg av åpent kjøp kan ikke produktet/produktene være brukt samt at forpakningen ikke kan være åpnet eller skadet. Originalforpakningen skal alltid sendes med. Dersom produktet/produktene er brukt eller forpakningen brutt, gjelder ikke åpent kjøp lenger, da er det angreretten som gjelder.

Du sender produktet/produktene tilbake sammen med ordrenummeret ditt samt at du skriver «Åpent kjøp» på følgeseddelen eller en lapp. Forsendelsen børe være godt pakket slik at den ikke går i stykker under transporten. Vi anbefaler at du sender produktet/produktene tilbake med sporing.

Returkostnaden står du som kunde for dersom du angrer kjøpet. Vennligst noter at du selv må frankere brevet dersom du benytter det samme brevet som produktet/produktene kommer i. Hvis brevet ikke er frankert, tar vi ut et gebyr på ?? for våre og PostNords omkostninger. 

Observer at angrerett/åpent kjøp ikke gjelder for bedrifter.

6. Reklamasjon og garanti 

6.1 

De fleste reklamasjoner kan gjennomføres via e-post. Vi ber deg derfor om å IKKE lage retur av reklamasjoner før du har vært i kontakt med vår kundeservice. Instruksjoner for hvordan du lager en reklamasjon finner du i hjelpesenteret vårt. 

6.2

Alle varer sendes inspisert og uten feil. Hvis det er en mangel på produktet / produktet som er i strid med forventningene, har kunden rett til å få produktet reparert eller erstattet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hvis produktet (produktene) er defekte, kan du kontakte oss innen 3 dager etter at du har mottatt bestillingen din, så bytter vi produktet umiddelbart.

Vi overholder den 3-årige klageretten i henhold til forbrukerkjøpsloven. For å klage på et produkt, må feilen eksistere fra begynnelsen. Du må ikke gjøre en feil selv.

Skader forårsaket av feil bruk eller installasjon kan ikke gjøres gjeldende. Dette gjelder f.eks. feilmonterte skjermbeskyttere fordi denne typen produkter krever presisjon for å fungere optimalt.

6.3 

Alle produkter leveres med minst 6 måneders fabrikkgaranti fra leveringsdato, dersom ikke annet er oppgitt i produktbeskrivelsen.

7. Retur og bytte

7.1 

Hvis du har sendt følgeseddelen med i returen din, behandles returen din innen 10 dager fra vi har mottatt den. Hvis returen sendes tilbake uten følgeseddelen, må den behandles manuelt. Den vil da behandles innen 15 arbeidsdager.

7.2 

Har du ved et uhell bestilt feil produkt eller et produkt som ikke passer for deg, og ønsker å bytte til et annet produkt, kan du gjøre dette gjennom å bestille det ønskede produktet og deretter returnere produktet du vil sende tilbake til oss.

Den nye bestillingen din leveres til deg innen 2–5 arbeidsdager, og returen din behandles innen 10 arbeidsdager fra vi har mottatt den. Når returen din har blitt behandlet, mottar du en e-post fra oss, og vi krediterer deg for det du har returnert. Tilbakebetaling skjer via den betalingsmetoden du valgte når kjøpet ble gjort, til samme konto som du gjorde betalingen fra.

Ikke returnert produkt 

Dersom du som kunde skal sende tilbake et produkt på grunn av bytte, reklamasjon, feilsendt produkt, skadet produkt eller liknende etter avtale der vi ønsker produktet tilbake og ikke gjør dette, vil vi fakturere deg som kunde for kostnaden ved dette produktet samt en administrativ kostnad på 200NOK.

8. Kontaktinformasjon

SkalHuset.se 
C/O Lowwi AB 
Gränsbovägen 4A 
15242 Södertälje

E-post: support@skalhuset.no

Chat og telefon: +46 (0)10-1889909

Mandag - Fredag: 08.00-19.00 
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket

Organisasjonsnummer: 556881–9238 
Bedriftsnavn og juridisk navn: Lowwi AB 
Godkjent for F-skatt

9. Force Majeure

Selgere er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av omstendigheter som selgeren ikke har kunnet råde over, som for eksempel generell arbeidskonflikt, krig, lynnedslag, terroristangrep, endret myndighetsbestemmelse, tekniske problemer, feil i el-/tele-/dataforbindelser eller annen kommunikasjon samt feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandør på grunn av omstendigheter som er oppgitt her. Disse omstendighetene skal utgjøre grunner for fritak som medfører fritak for skadetilstand og andre sanksjoner.

Disse kjøpsvilkårene ble sist oppdatert: 2021-09-10

Produktet er lagt til i handlekurven din