• Frakt med Bring
  • Du har alltid åpent kjøp i 90 dager
  • Betal enkelt med Vipps

Ingen tollgebyrer eller andre avgifter vil bli lagt til, les mer her

Ingen tollgebyrer eller andre avgifter vil bli lagt til, les mer her

1 Generelt 

Viktig informasjon sommeren 2022:

https://skalhuset.no/no/info/information-summer-2022/

1.1

Disse generelle vilkårene («vilkår») gjelder når du som kunde («du») utfører en bestilling via www.skalhuset.no, og tilhørende sider («hjemmesiden»). Avtale inngås mellom deg og Lowwi AB, organisasjonsnummer: 556881–9238 («SkalHuset»). Annen informasjon om SkalHuset samt kontaktopplysninger vises på hjemmesiden.

1.2

SkalHuset godkjenner ikke, i henhold til svensk lov, kredittkjøp til personer under 18 år. For å kunne bestille på hjemmesiden må du ha fylt 18 år. SkalHuset forbeholder seg retten til å i enkelte tilfeller nekte eller endre bestillingen din (for eksempel dersom du har oppgitt feilaktige personopplysninger og/eller har betalingsanmerkninger).

1.3

SkalHuset tar forbehold om sluttsalg samt eventuelle bilde- og skrivefeil på nettsiden, som feil i tekniske spesifikasjoner, feilpriser og prisjusteringer eller feil lagerbalanse. SkalHuset forbeholder seg retten til å korrigere og oppdatere uriktige opplysninger når som helst.

1.4 

Hjemmesiden og alt innholdet på hjemmesiden eies av SkalHuset eller deres lisensgivere. Informasjonen er blant annet beskyttet gjennom immaterialrettslige og markedsrettslige lover. Produktnavn, varemerker, bilder, firmanavn og grafikk, layout samt informasjon om tjenester, varer og annet innhold får ikke kopieres eller brukes uten skriftlig godkjennelse av SkalHuset.

2. Bestilling og avtale

2.1 

SkalHuset.no er registrert som ett Norskregistrert Utenlandsk Foretak. Dette betyr at du som kunde ikke betaler noen tollgebyrer eller andre avgifter når du kjøper fra SkalHuset.

Organisasjonsnummer: 929 018 079

2.2

Når du gjennomfører et kjøp, samtykker du til våre kjøpsvilkår samt vår integritetspolicy. Dermed samtykker du til at du som kunde har lest informasjonen om personopplysninger og samtykket til bruken av personopplysninger samt cookies, i henhold til SkalHusets integritetspolicy.

2.3

Avtale om kjøp inngås først når SkalHuset har bekreftet bestillingen din og du har mottatt en ordrebekreftelse fra SkalHuset via e-post. SkalHuset anbefaler deg å spare på ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice. 

2.4

Det er svært viktig at du sjekker bestillingen din før du gjennomfører kjøpet. Etter at kjøpet er gjennomført kan vi ikke gjøre noen endringer i bestillingen, verken i adressen eller produktene som er bestilt. Dersom du ønsker å legge til noe i bestillingen din, ber vi deg gjøre en ny bestilling.

Hvis du har bestilt feil produkt eller ønsker å kansellere kjøpet, returner du bestillingen når du mottar den. Informasjon om retur finnes under punkt 5.2. 

3. Betaling, priser og gebyrer 

3.1 

Alle priser på nettsiden er vist i NOK inkludert mva.

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi betaling med Walley och Vipps. Walley samler alle de viktige betalingsmetodene i en og samme løsning – velg mellom direkte bank og kortbetaling, Vipps, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmetode du vil bruke i kassen før du bekrefter kjøpet. Kort- og bankbetaling skjer enkelt uten at du trenger å forlate siden.

Velger du å betale med kort, Vipps eller direkte bankbetaling, reserveres kun beløpet. Beløpet blir ikke trukket før bestillingen din er sendt og du har mottatt følgeseddelen.

Faktura eller delbetaling betyr at du får varene tilsendt hjem før du betaler. Du kan deretter velge å enten betale hele beløpet på en gang eller dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere og vises på fakturaene eller delbetalingsvarselet som sendes til deg. Leveringsmetode samt eventuelle avgifter som legges til vises i kassen før du bekrefter kjøpet.

For å kunne velge faktura eller delbetaling må du oppgi din folkeregistrerte adresse samt leveringsadresse, og du skal ha fylt 18 år ved tidspunktet for bestillingen. Det utføres en kredittsjekk, som i noen tilfeller betyr at det lages en kredittopplysningsrapport. Ved forsinket eller manglende betaling belastes et forsinkelsesgebyr samt en forsinkelsesrente.

På https://www.walley.no/ kan du se alle dine ubetalte fakturaer fra Walley og Collector Bank.

3.2 

Kostnad for frakt er oppgitt i kassen på hver fraktmetode. Alle oppgitte leveringstider er kun forventede leveringstider. Verken vi eller speditørene kan garantere de oppgitte leveringstidene.

Instabox Express: Sendes til Instabox-skapet du velger i kassen (sporbar). Du vil motta en SMS med kode for henting når forsendelsen er levert. I noen tilfeller kan det kreves legitimasjon med bank-ID. 

Instabox hjemlevering: Leveres direkte hjem med Instabox (sporbar). Du velger i kassen når du ønsker at forsendelsen skal leveres. I noen tilfeller kan det kreves legitimasjon med bank-ID.

Bring: Velger du Bring, sendes forsendelsen til din valgte Bring-agent (sporbar). Du vil motta en SMS når bestillingen din er tilgjengelig fra agenten.

Helthjem: Leveres direkte hjem med Helthjem (sporbar).

Av sikkerhetshensyn forbeholder SkalHuset seg retten til å endre din valgte fraktmetode for både vår og kundens sikkerhet. Noter at vi aldri vil bytte til et billigere alternativ enn de du som kunde har valgt.

3.3 

For uavhentede pakker sendt til postkontor, postbox (eller liknende) belaster vi kunden et frakt- og administrasjonsgebyr.
Gebyr: 150 NOK

Det er veldig viktig at den oppgitte adresseinformasjonen er korrekt. Ved feilaktige adresseopplysninger (som for eksempel feil postnummer) blir det lagt til et ekstra gebyr fra fraktselskapets side. Vi forbeholder oss retten til å belaste deg som kunde denne kostnaden.

Gebyr: 250 NOK

4. Levering 

4.1 

Leveringstiden kan variere avhengig av produktet du har kjøpt. Estimert leveringstid oppgis i kassen og varierer avhengig av valgt fraktmetode.

Vær oppmerksom på at det kan forekomme avvik som ligger utenfor SkalHusets kontroll, som kan påvirke leveringstiden.

4.2 

Dersom pakken skal hentes på postkontor, må du gjøre dette før fristen som er oppgitt i varselet. Normalt skal pakken hentes ut personlig mot gyldig legitimasjon og forsendelses-ID. Du vil alltid motta et varsel som viser hvor og når pakken kan hentes. Varselet skjer via e-post, SMS eller vanlig post.

4.3 

Stopptid utlevering samme hverdag: 
Bring: 14.55
Instabox: 18.00 - man-fre, 15.00 - søn

5. Angrerett og åpent kjøp

5.1 

I henhold til angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager fra du har mottatt varen.

5.2 

For fullstendige returinstruksjoner, vennligst kontakt oss på support@skalhuset.no.

5.3 

Produkter som ikke omfattes av angreretten:

1) Varer med brutt plombering.

2) Varer som ikke kan returneres på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker (for eksempel hodetelefoner).

3) Varer som bestilles etter særskilte ønskemål. For eksempel ikke lagerførte varer som bestilles hjem spesifikt etter kundens ønskemål. 

5.4 

Åpent kjøp gjelder innen 90 dager fra du har mottatt leveransen. For å kunne benytte deg av åpent kjøp kan ikke produktet/produktene være brukt samt at forpakningen ikke kan være åpnet eller skadet. Originalforpakningen skal alltid sendes med. Dersom produktet/produktene er brukt eller forpakningen brutt, gjelder ikke åpent kjøp lenger, da er det angreretten som gjelder.

Vær oppmerksom på at du ikke får refundert fraktkostnaden ved retur.

6. Reklamasjon og garanti 

6.1 

De fleste reklamasjoner kan gjennomføres via e-post. Vi ber deg derfor om å IKKE lage retur av reklamasjoner før du har vært i kontakt med vår kundeservice. Instruksjoner for hvordan du lager en reklamasjon finner du i hjelpesenteret vårt: https://help.skalhuset.no/help

6.2

Alle varer sendes inspisert og uten feil. Hvis det er en mangel på produktet/produktet som er i strid med forventningene, har kunden rett til å få produktet reparert eller erstattet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Hvis produktet er defekt, kan du kontakte oss innen 3 dager etter at du har mottatt bestillingen din, så bytter vi produktet umiddelbart.

Vi overholder den 3-årige klageretten i henhold til forbrukerkjøpsloven. For å klage på et produkt, må feilen eksistere fra begynnelsen. Du må ikke gjøre en feil selv.

Skader forårsaket av feil bruk eller installasjon kan ikke gjøres gjeldende. Dette gjelder f.eks. feilmonterte skjermbeskyttere fordi denne typen produkter krever presisjon for å fungere optimalt.

6.3 

Alle produkter leveres med minst 6 måneders fabrikkgaranti fra leveringsdato, dersom ikke annet er oppgitt i produktbeskrivelsen.

7. Retur og bytte

7.1 

Hvis du har sendt følgeseddelen med i returen din, letter dette håndteringen av returen. Alle returer håndteres normalt innen 10 dager etter mottak av returen.

7.2 

Har du ved et uhell bestilt feil produkt eller et produkt som ikke passer for deg, og ønsker å bytte til et annet produkt, kan du gjøre dette gjennom å bestille det ønskede produktet og deretter returnere produktet du vil sende tilbake til oss.

Den nye bestillingen din leveres til deg innen 2–7 arbeidsdager, og returen din behandles innen 10 arbeidsdager fra vi har mottatt den. Når returen din har blitt behandlet, mottar du en e-post fra oss, og vi krediterer deg for det du har returnert. Tilbakebetaling skjer via den betalingsmetoden du valgte når kjøpet ble gjort.

8. Kontaktinformasjon

SkalHuset.se 
C/O Lowwi AB 
Morabergsvägen 8
152 42 Södertälje
Sverige

E-post: support@skalhuset.no
Telefon: +46 (0)10-1889909

Åpningstider kundeservice:

Telefon
Mandag-fredag: 09.00-12.00

Chatt
Mandag-torsdag: 09.00-16.00
Fredag: 09.00-12.00

Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket

Organisasjonsnummer: 556881–9238 
Bedriftsnavn og juridisk navn: Lowwi AB 
Godkjent for F-skatt

9. Force Majeure

Selgere er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av omstendigheter som selgeren ikke har kunnet råde over, som for eksempel generell arbeidskonflikt, krig, lynnedslag, terroristangrep, endret myndighetsbestemmelse, tekniske problemer, feil i el-/tele-/dataforbindelser eller annen kommunikasjon samt feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandør på grunn av omstendigheter som er oppgitt her. Disse omstendighetene skal utgjøre grunner for fritak som medfører fritak for skadetilstand og andre sanksjoner.

Disse kjøpsvilkårene ble sist oppdatert: 2022-07-04

Produktet er lagt til i handlekurven din